• جستجو

  • لیست علاقمندی
    0

  • هشدارها

  • جستجو های من
    0
مقالات
  • ak

    دکوراسیون خانه های کوچک

     – راه حل هایی برای بزرگتر نشان دادن فضاها



    ۱--انتخاب مبلمان مناسب




    • سایز مبلمان: انتخاب مبلمان کوچک



    سایز مبلمان بسیار در برگتر یا کوچکتر نشان دادن فضا تاثیرگذار است. اگر مبلمان کوچک و ظریفی داشته باشید، فضای بازتر و دلنشینتری خواهید داشت.  مبلمان نیم ست انتخاب های خوبی برای نشیمن های کوچک به شمار می روند. برای مثال  ترکیب یک مبل دو یا سه نفره و  یک مبل تک ، یا مبل های ال شکل کوچک بسیار برای فضاهای کوچک مناسبند.



    در ضمن مبل ها و صندلی های بدون دسته و یا کاناپه های بدون پشتی باعث می شوند فضا بزرگ تر به نظر برسد.




    • رنگ و طرح مبلمان: انتخاب مبلمان ساده



    سادگی رنگ مبلمان به آزاد بودن بصری فضا کمک میکنه. اگر مبل شما یا حتی پرده طرح دار و شلوغ باشه، فضای نشیمن را شلوغ میکند و فضا تنگ و خفه کننده به نظر میرسد. برای انتخاب رنگ در فضاهای کوچک از رنگ های سرد مانند سبز، آبی و یا طوسی روشن استفاده کنید. طوسی؛ رنگ خنثی و بسیار مناسبی برای اتاق نشیمن است و به راحتی و با هر رنگی ست می شوند. برای ایجاد دکوراسیون مطلوب ، اکسسوری و اجزای کوچک را رنگ های گرمتر اتخاب کنید برای مثال استفاده از تنها چند کوسن نارنجی ،  صورتی، سبز،  بخوبی سردی بیش از حد دکوراسیون را خنثی کنید.




    • انتخاب مبلمان منعطف یا چندکاره یا در هم رو



    مبلمانی را بخرید که کاربردهای مختلفی داشته باشند. برای مثال بعضی مبل های راحتی به تخت تبدیل می شوند. نشیمنگاه بعضی مبلمان بالا میرود و از فضای زیرش به عنوان کمد یا کشو  می شود استفاده کرد. از تخت هایی استفاده کنید که زیرش کشو دارد.  میز عسلی های در هم رو هم ایده ی خوبی برای حفظ فضای بیشتر می باشند. نصب چند طبقه، هم میتواند به عنوان کتابخانه استفاده شود و هم برای قرار دادن اشیاء دکوری نیز استفاده  می شود.



    ۲-انتخاب پرده مناسب و نصب آن از نزدیک سقف



    پرده ها را نزدیک سقف آویزان کنید. آن ها را ۱۵ -۱۰ سانتی متر بالاتر از پنجره نصب کنید.بلندی پرده ها را به اندازه ای بگیرید تا  نزدیک زمین برسد تا فضا بلندتر به نظر آید.



    ۳-انتخاب فرش مناسب به گونه ای که کل فضا را نپوشاند .



    استفاده از موکت و فرش در سراسر اتاق اون رو بیش از حد شلوغ میکند و بهتر است تنها به عنوان یک تزیین در وسط کار قرار گیرد. نه اینکه تمام کف را بپوشاند.



    ۴- استفاده از آینه

    آینه هم باعث انعکاس نور و هم انعکاس قسمتی از فضا می شود و در نتیجه، باعث بزرگتر نشان دادن فضا می شوند. قراردهی یک آینه بزرگ و یا چند آینه کوچک در نزدیک مبل یا روبه روی پنجره باعث می شود نور را جذب و منعکس کند و در فضاهای کوچک مناسب است.



    ۵- استفاده از اکسسوری و وسایل تزیینی عمودی



    استفاده از عناصری قدی و کشیده مانند ساعت های پاندول دار قدی یا چراغ های ایستاده بلند باعث بلندتر نشان دادن ارتفاع فضا می شود و استفاده از آن در فضاهای کوچک توصیه می شود.



    ۶- تزیین دیوار با کاغذ دیواری یا پانل های پارچه ای

    استفاده از پانل های کاغذ دیواری یا پانل های پارچه ای یکی از انواع پوشش هایی است که می توان با کمک آنها، دیوارها را تزئین و رنگ ها و الگوهای متنوعی را به دکوراسیون وارد کرد. اگر دکوراسیون شما و پارچه های بکار رفته در آن مانند روکش مبل ها و کوسن ها، همگی ساده و با رنگی ملایم هستند، می توانید از پوشش های طرحدار با رنگ های زنده استفاده کنید و برعکس اگر منسوجات موجود در دکوراسیون شما به اندازه کافی طرح و رنگ دارند، از دیوار پوشی با طرح های ساده و خلوت استفاده کنید و بدین طریق جلوه فضای خود را متعادل کنید. استفاده از کاغذ دیواری با خطوط افقی  نیز باعث می شوند فضا بزرگتر به نظر آید.



    ۷- نبستن نور پنجره ها  با پرده های ضخیم



    با پرده های رنگ تیره و ضخیم  و یا قرار دادن مبلمان و اشیای بزرگ راه ورود نور به خانه را نبندید.


     



چرا سهند؟
چرا سهند؟ پيدا كردن ملك مناسب و دلخواه مستلزم زمان و تلاش زيادى است. فروشندگان ما در سهند ليست املاك دلخواه شما را يكجا و با توضیحات كامل برايتان فراهم میکنند؟ با این راه حل شما میتوانید براحتى املاک مد نظرتان را كه بيشترميپسنديد بازدید کرده و به خواسته خود در حداقل زمان برسید! املاكتان را در تهران و يا در هركجاى ايران اجاره دهيد يا بفروشيد! سايت اينترنتى سهند يك محيط حرفه اى و ايده آل براى كمك به شماست تا انتخاب هوشمندانه اى داشته باشيد. آپارتمان دلخواه ومطابق نياز خود را انتخاب كنيد و یا ازمشاورین املاک عضو سهند در سراسر ایران درخواست کنید. با سهند تا خانه روياييتان فقط چند كليك فاصله داريد.

 

تمامی حقوق محفوظ است|طراحی و اجرا:سامانه کسب و کار و املاک سهند

تمامی خدمات وب سایت سهند ، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.